Saturday, May 1, 2010

MY FATHER


K la arini aku nak citer pulak sal my family..yelah selalu aku banyak citer sal luahan aku jer...so, kali nie aku nak citer sal mak n abah n my siblings...

First aku nak citer sal ABAH aku...

ABAH aku orangnyer jenis pendiam n cool man jerr...(tapi kalau dah mare takut gak)...die nie seorang yang bersederhana dan pandai bergaul ngan sape sajer...orangnyer pun leh tahan hensem n manis jee bile dipandang..:) (tengok la abah sape..hehehe)...
aku dapat rasekan ABAH la yang terbaik bg aku...aku pernah dgr citer mase aku kecik dl die banyak berkorban untuk aku...jaga aku mase aku mak bekerje...(sebab mak aku keje nurse..so keje die shift..tapi ABAH aku memahami pekerjaan mak aku)...mase tue aku menangis n die berjaga sambil dokong aku sampai tengah malam...die sanggup wat ape saje untuk membesarkan aku...walaupun die tak pernah bagi kemewahan namun kebahagian yang telah dicurahkan tetap aku rasai...
Mase aku sekolah dulu (time mak aku keje), ABAH akan belikan kami berakfast. then die antar kami ke sekolah baru die pegi keje...yang paling bestnyer ABAH aku nie pandai masak gak tau..die pernah masak NASI TOMATO tau (tapi lauk beli la baru belajar masak nasi..hehehe).selain itu die juga pandai masak SUP AYAM...ummppp...sedap tau...terima kasih ABAH...

Pengalaman pahit yang ABAH aku hadapi adalah die pernah wat "BYPASS" kat Hospital Sultanah Aminah JB..sebab jantung die problem...perkara tue la yang wat aku tak leh nak lupekan...takut terjadi ape2 kat ABAH..selama SEBULAN aku n adik aku duk umah berdua (sebab mase tue aku keje n ssh nak cuti..adik aku lak amik SPM)...yang aku sedih mase tue ABAH n mak dah bersedia utk berangkat ke MEKAH mengerjakan HAJI..tapi terpaksa dibatalkan sebab ABAH mengalami masalah JANTUNG...
Masalah nie disebabkan TABIAT BURUK ABAH gak..dulu die HEAVY SMOKING...walaupun mak dah halang (sampai mak merajuk tau) tapi die tetap MEROKOK gak...mase aku kecik dl pun mak aku pernah citer yang JANTUNG dah kritikal tapi die tetap MEROKOK gak...sekarang nie baru die berhenti lepas wat pembedahan tue...
Tapi sekarang ABAH dah sihat n makin sihat...Alhamdulillah...
*KEPADA SESIAPE YANG HARVEY SMOKING BERHATI2...cepat2 la berhenti sebab ROKOK nie amat merbahayakan dan boleh memudaratkan tubuh badan..

Memperkenalkan nie la ABAH saya...
gambar nie mase ABAH kat ICU, HSA JB (sebelum operate)

nie time raye..yang 2 tue my sibling..no.2 n no.3
PENGORBANAN ABAH SELAMA NIE MENGAJAR AKU ERTI HIDUP YANG SEBENAR.....

No comments:

Post a Comment