Thursday, April 29, 2010

SELAMAT HARI SAHABAT SEDUNIA


SAHABAT,

“Tegur saya jika saya mulai sombong, tegur saya jika saya mulai angkuh, tegur saya jika saya salah kerana saya masih sangat perlukan sahabat seperti kamu, hari ni, esok & selamanya”

“SELAMAT HARI SAHABAT SEDUNIA”

Sahabat yang sejati adalah sahabat yang kita boleh percayai dalam menyimpan rahsia kita ;
Sahabat yang sejati adalah sahabat yang kita boleh berkongsi kegembiraan ;
Sahabat yang sejati adalah sahabat yang kita boleh berkongsi kesedihan ;
Sahabat yang sejati adalah sahabat yang tidak akan membiarkan kita seorang diri tatkala kita bersendirian

Kawan adalah kawan yang tidak boleh menyimpan rahsia kita ;
Kawan adalah kawan yang hanya akan berkongsi kegembiraan di saat kita senang
Kawan adalah kawan yang tidak akan bersama kita di saat kita ditimpa musibah
Kawan adalah kawan yang tidak akan bersama kita bilamana kita bersendirian

Carilah SAHABAT dan bukan KAWAN …. Kerana sahabat akan menangis bersama kita tetapi kawan hanya akan ketawa bersama kita … ingat-ingatlah!!!

3 comments:

Me Chicko Latino said...

betul-betul..
kita sokong..
kawan bila susah dia tak ada..
tapi sahabat sentiase ade walau susah atau senang..
buat masa ini,kita belum jumpa lagi sahabat sejati..

mysterio said...

'friendship is like beautiful china dolls, once broken it won't be as beautiful as before'...

zahidah said...

hari sahabat jatuh pada tarikh hari ape ek??

Post a Comment