Wednesday, April 7, 2010

DUGAAN SEMALAM.....Sabar Jelaaaa

Dugaan ni sebenarnyee b'laku semalam...orang kta dugaan awal2 pg nak pegi keje n menduga gak kesabaran kte time puase...ni semua sebab sikap manusia yang pentingkan diri sendiri time kat jalan raya...

Citernyerr camni...

semalam aku n member 1 umah kuar pegi keje awal..so kteorg ni plan la nk pegi amik duit kt ATM berdekatan..jalan yang kteorg lalu 2 mmg la sempit so nk kne la b'hati-hati...lagi2 kalau nak selisih kete yang nak belok ke kanan...nak d'jadikan citer aku ni kire dh t'jebak la follow kete yang nak belok ke kanan 2..sebab dalam hal ni aku nk trs...so aku pun sama2 la b'henti n tunggu ngan penuh kesabaran..

tapi entah ape la silap tetibe datang 1 kete ni dari arah yang sma ngan aku(bukan la besaq sgt cume kete kancil je..)..die nak trs gak n die potong kiri...BERDESUPPP!!!..selisih dengan laju ngan kete aku n boleh lak sambar "side mirror" kiri aku...aagaknyerr orang 2 dh lambat pegi keje kot..2 yang laju je..

pehhh!!t'kejut kteorg...nak mare pun x gune..yela nak mare pun x dpt ape pun..sebab die laju sgt...angin mmg la berangin tapi aku just boleh tenang kan diri ngan b'istighfar..2 jela yang aku mampu wat mase 2..lagi lak aku tgh puase kne la banyak b'sabar..ni pun semua dugaan Allah utk duga kesabaran aku time puase...

tapi aku b'syukur gak la sebab "side mirror" aku x ader ape2...Alhamdulillah...

Dalam hal ni..aku hanye mampu b'pesan dalam blog aku ni jela (harap2 baca la ye kawan2)...tolong la wahai manusia jgn pentingkan diri sendiri semasa d'jalan raya..igtla bukan kte je yang gune jalan kt dunia ni..jgn disebabkan kecuaian kte ia akan memberi padah pada orang yang tidak b'salah n yang sentiasa b'hati2 d'jalan raya..

Dan lagi 1 pesanan bangunla seawal pagi n rancang masa untuk pegi keje ehh...kang dah lambat jadi cam kete kancil yang cam dah terror 2..

Sekian...

2 comments:

the polaris said...

sabar2,,
sabar itu separuh daripada iman
heheh

Mia Liana said...

nak buat macamana...
biasalah kat jalan raya...
ada yang sedar diri... ada yang tak sedar diri...

moral of the story:
yang penting...kita kenalah bertolak ansur, tak kira rupa, pangkat, darjat, harta...

Post a Comment